4 عادت غلط که پوست شما را خشک می کند!

خشکی پوست؛ چیزی است که اکثر ما از آن شکایت می کنیم و برای برطرف کردن آن از کرم مرطوب کننده، استفاده می کنیم. برای حل بنیادی مسئله خشکی پوست، در ابتدا باید عواملی را که باعث ایجاد پوست خشک و حساس می شوند را شناسایی کنیم و ببنیم این عادات در کجای سبک زندگی ما به چشم می خورند.

پوست طبیعی و سالم توسط “لیپیدهایی” که بدن ما آن ها را ساخته و منتشر می کند، نرم و مرطوب می شود. غدد چربی، ماده ای به نام “سبوم” (حاوی لیپیدها) را تولید می کنند که این ماده، رطوبت موجود در پوست ما را حفظ می کند. هنگامی که این لایه از پوست، به دلایل طبیعی و یا با عادات سبک زندگی مان از بین برود، پوست دچار خشکی می شود. اگر درمان پوست خشک را نادیده بگیرید، می تواند باعث درماتیت، التهاب پوست، تورم یا عفونت پوستی شود. بیشتر دلایل خشکی پوست، مربوط به عوامل خارجی می باشند و همانطور که در مقاله راز های ناگفته مراقبت از پوست، 10 عادت صحیح مراقبت از پوست را دیدیم، بیشتر درمان های مربوط به پوست خشک نیز مربوط به سبک زندگی هستند. پس با مراقبت و مدیریت درست سبک زندگی، می توان انعطاف پذیری پوست را حفظ کرد.

برخی از اشتباه های رایجی که باعث خشکی پوست می شوند:

1. حمام های طولانی و داغ

دلیلی كه باعث می شود پوست ما بعد از دوش گرفتن های طولانی با آب داغ احساس خشكی كند این است که با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب داغ، تمامی روغن های طبیعی كه وظیفه حفظ رطوبت و نرم کنندگی پوست را دارند، از بین می روند. به جای ماساژ شدید و خشن پوست در مدت زمان طولانی، با آب ولرم، حمام سریعی داشته باشید و به آرامی با حوله ای نرم پوستتان را خشک کنید. برای حفظ روغن های طبیعی بدن بلافاصله از مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنید.

2. داغی یا سردی بیش از حد

قرار گرفتن در معرض سرما و گرمای شدید در مدتی طولانی، تأثیر نامطلوبی بر روی پوست شما دارد. این کار روغن های طبیعی پوست شما را تخلیه می کند و باعث خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن می شود. اتاقی با درجه حرارت متوسط بهترین ​​انتخاب است. ولی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مدت طولانی نیز در همان فضا نمانید. یک استراحت کوتاه و ترک میز کارتان به نفع ذهن، بدن و پوست شما خواهد بود!

3. استفاده بیش از حد از صابون

همیشه به ما گفته شده است که به طور مرتب دست و صورت خود را بشویید. اما زیاده روی در این کار نتیجه مخربی را روی پوست ما به جای می گذارد. شستن و مالیدن پوست، اغلب روغن های طبیعی آن را تخلیه می کند و در طولانی مدت باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن می شود. از صابون های ملایم با رایحه های ملایم استفاده کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید استفاده از انواع شوینده های مایع و یا فوم های شستشو است. هرگز پوست خود را به شدت مالش ندهید و از صابون زیاد نیز استفاده نکنید. یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای شست و شوی صورت پن شستشو اون است که علاوه بر شستشوی صورت و پاک کردن آلودگی و ناخالصی ها، چربی طبیعی پوست را حفظ کرده و مانع خشکی پوست می شود. این محصول را می توانید از فروشگاه اینترنتی شمال مال با تخفیف ویژه تهیه کنید.

4 عادت غلط که پوست شما را خشک می کند!

4. مرطوب نکردن پوست

هرگز از مرطوب کننده پوست، غافل نشوید و آن را به صورت روزانه استفاده کنید. شایع ترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند استفاده مستقیم از مرطوب کننده بر روی پوست های خشک شده است. نقش مرطوب کننده در به دام انداختن رطوبت موجود در پوست است. بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده از مرطوب کننده، پوست خود را با یک حوله مرطوب خیس کنید. انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست شما نیز حائز اهمیت است. افرادی که پوست خشک دارند و به دنبال درمان پوست خشک هستند، باید از مرطوب کننده های غلیظ و در عین حال ملایم و بدون وجود هیچ گونه عطر یا الکل، استفاده کنند. یک روش ساده برای بررسی اینکه آیا یک مرطوب کننده به اندازه کافی غلیظ است یا خیر، قرار دادن مقداری از آن در قسمت پشت دست است. اگر مرطوب کننده روی دست سر خورد، به اندازه کافی غلیظ نیست. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، استفاده از روغن میوه های بودار است. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد یکی از این روغن ها یعنی روغن نارگیل ارائه می کنیم.

4 عادت غلط که پوست شما را خشک می کند!

این روغن ها که انتخاب ایمن تری نسبت به برخی کرم های شیمیایی بی کیفیت هستند، می توانند پوست شما را درخشان تر از قبل جلوه دهند. ممکن است با خود فکر کنید که روغن نارگیل تنها در پخت و پز استفاده می شود. اما باید به این موضوع آگاه باشید که این روغن می تواند در زیبایی و جوانسازی پوست یا موی شما نیز تاثیر بی نظیری داشته باشد. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، ​​مانند اسید لوریک است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی هستند که به طور موثری باکتری ها و قارچ ها را از بین می برند. مطالعات نشان داده اند که روغن نارگیل با بهبود وضعیت آنتی اکسیدان پوست و کاهش فاکتورهای اکسید کنندگی، ممکن است التهاب را تسکین دهد. همچنین خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن نارگیل می تواند به درمان آکنه کمک کند.

روغن نارگیل می تواند یک مرطوب کننده و کمک کننده در درمان خشکی پوست و اگزما باشد. همچنین تحقیقات نشان داده است که این روغن می تواند به تسریع بهبود زخم نیز کمک کند. روغن نارگیل به طور بالقوه می تواند منافذ را مسدود کند. می توانید با استفاده از مقدار کمی از آن به طور آزمایشی، واکنش پوستتان را نسبت به آن مشاهده کنید. در کل، این آزمایش برای افرادی که پوست چرب یا حساس دارند توصیه می شود. حتما از روغن های نارگیل مطمئن که تصفیه شده اند استفاده کنید، انتخاب مطمئن تر این است که از کرم های نرم کننده معتبر حاوی روغن نارگیل مانند کرم ریچ فرش نوکس استفاده کنید، که هم تاثیر فوق العاده روغن نارگیل را ببینید  هم خیال تان از بابت انتخاب یک محصول با کیفیت، راحت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا