ماسک‌ صورت آلوئه ورا

ماسک صورت آلوئه ورا یک پیشنهاد بسیار مناسب برای کاهش و تسکین التهابات و تحریکات سطحی و عمیق ایجاد شده در پوست به شمار می‌رود. آلوئه ورا به عنوان گیاهی محبوب با خواص فراوان شناخته می شود که به دلیل اثرات شگفت انگیز بر روی پوست، نقش مهمی در تولید محصولات پوستی ایفا می کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص ارزشمند این گیاه برای پوست و نحوه تهیه چند ماسک صورت آلوئه ورا در منزل آشنا کنیم.

 

ماسک صورت آلوئه ورا

 آلوئه ورا گیاهی حامی سلامت و زیبایی پوست شما!

اگر مشتاق هستید با اثرات این گیاه سرشار از خاصیت بر سلامت و زیبایی پوست خود آگاه شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. قبل از خریداری یک محصول که آلوئه ورا بخشی از فرمولاسیون آن است، بهتر است با مجموعه‌ای از عملکردهای آن بر روی پوست خود آشنا شوید که در زیر به‌ صورت فهرست‌وار به تعدادی از آن‌ها اشاره‌ شده است:

– تسریع بخشیدن واکنش‌های سنتز (تولید و ساخت) کلاژن‌ها که در جوان‌سازی پوست مؤثر است.

– مبارزه با باکتری‌ها و سایر مواد آلوده‌کننده پوست که توانایی نفوذ به منافذ پوست را دارند.

– سرعت بخشیدن به روند بهبودی آسیب‌های پوستی

– محافظت از پوست در مقابل آفتاب‌سوختگی

– از بین برنده جای جوش و لک‌ها

– تحکیم و تقویت ساختار پوست

– کاهش التهابات پوستی

– مرطوب‌کننده پوست

– برطرف‌کننده اگزما

– ضد آکنه

مطالعه فهرست فوق می‌تواند به بخشی از سؤالات شما مبنی بر علت استفاده وسیع و رایج این گیاه در تعداد کثیری از محصولات مراقبتی، بهداشتی و آرایشی پوست، پاسخ دهد. گذشته از تمام موارد نامبرده شده برای آلوئه ورا؛ ذکر یک نکته بسیار مهم خالی از لطف نیست که این گیاه به‌ خوبی با سایر مواد ارگانیک و شیمیایی ترکیب می‌شود؛ بنابراین می‌توان این گیاه را به‌ راحتی با موادی که دارای سایر خواص درمانی هستند، ترکیب نمود و به فرمولاسیونی با اثرگذاری بیشتر برای ارتقاء زیبایی، طراوت و سلامت پوست دست‌ یافت.

ماسک‌ صورت آلوئه ورا نمونه‌ ای از این محصولات است که علاوه بر غلظت بالای آلوئه ورا شامل سایر ترکیبات احیاکننده پوست بوده و می‌ تواند اثرات شگفت‌ انگیز محسوسی را پس از یک دوره استفاده در زیبایی و سلامت پوست شما ایجاد کند.

ماسک صورت آلوئه ورا

آلوئه ورا، گیاهی که استفاده از آن قدمتی چندین و چندساله دارد!

استفاده از آلوئه ورا به چند دهه اخیر که با پیشرفت شایانی در علم پزشکی همراه بوده است، محدود نمی‌شود. این گیاه که نام علمی آن آلوئه باربادنسیس است، سالیان درازی است که برای رفع التهابات پوستی و بهره‌مندی از خواص درمانی آن در طب سنتی به کار گرفته ‌شده و اثرات آن در سلامت و زیبایی پوست به ‌صورت ملموسی در سالهای متمادی استفاده از آن، بر کسی پوشیده نیست. ژل شفاف این گیاه به‌ عنوان یک درمان قطعی و مسلم برای رفع آفتاب‌ سوختگی و سایر آسیب های پوستی شناخته می‌ شود. استفاده از ژل این گیاه معجزه‌ گر برای بهره‌مندی از خاصیت جوان‌ سازی آن در ماسک‌ های جوان‌ کننده پوست نیز بسیار رایج است.

ممکن است خواندن این متن تا این لحظه، یک علامت سؤال بسیار بزرگ برای شما ایجاد کرده باشد “چگونه آنچه خوبان همه دارند، آلوئه ورا تنها دارد؟”

جواب به این سؤال را می‌توان در “سرک کشیدن به آزمایشگاه و آنالیز ترکیبات این گیاه” خلاصه نمود. آلوئه ورا به‌ تنهایی متشکل از مواد مغذی بسیاری است که می‌ تواند کلیه نیازهای پوست را برای زیبایی و سلامت پوشش دهد. اگر وقت مطالعه سایت‌های علمی مختلف برای دانستن ترکیبات به‌ کار رفته در این گیاه را ندارید، بدون فوت وقت در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ماسک صورت آلوئه ورا

ترکیبات موجود در آلوئه ورا:

ویتامین‌ ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب به همراه سایر مواد مغذی، ترکیبات عمده موجود در آلوئه ورا هستند. این ترکیبات توانایی بهبود زخم‌ ها و جوش‌ ها، کمک به روند بهبود آسیب‌ های پوستی، افزایش سرعت تولید کلاژن، کاهش و تسکین التهابات، تقویت ساختار پوست و … را به آلوئه ورا بخشیده‌ اند.

ماسک صورت آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در مقابل عصاره آن:

شما برای داشتن ژل آلوئه ورا یا می‌ توانید به‌ صورت جداگانه آن را خریداری کنید و یا دست‌ به‌ کار شده و اقدام به جداسازی آن از گیاه آلوئه ورا کنید. تاکنون مطالعات ویژه و خاصی برای بررسی اثرات درمانی عصاره آلوئه ورا صورت نگرفته است، اما استفاده از آن توسط اشخاص با شرایط مختلف و اثرگذاری این عصاره بر سلامت و زیبایی پوست، می‌ تواند مهر تأییدی بر خواص درمانی آن باشد.

آلوئه ورا یک جنگجوی زبده برای مقابله با آکنه!

آزمایش‌ های عملی بر اثرگذاری آلوئه ورا در کاهش قرمزی، شدت آکنه‌ ها صحه گذاشته و اثربخشی آن به همراه ترکیب شدن با سایر مواد نظیر روغن درخت چای و موم عسل شدت بیشتری پیدا می‌کند. به عبارت بهتر ترکیب نام ‌برده شده خیلی مؤثرتر از محصولات مشابه می‌تواند در درمان آکنه مفید واقع شود.

آلوئه ورا یک از بین برنده جای جوش!

آلوئه ورا می‌ تواند از طریق سرعت بخشیدن به پروسه‌ های تولید الاستین و کلاژن و همچنین ماتریس سلولی اطراف کلاژن که نقش عمده‌ای را در رفع جای جوش دارد، به کاهش التهابات پوستی و از بین بردن جای جوش‌ ها کمک کند. البته اثرگذاری آلوئه ورا بر بهبود جوش و زخم های روی پوست، مقدار زیادی به مدت زمانی که از ایجاد زخم و جوش گذشته بستگی دارد. آلوئه‌ورا در کاهش تعداد آکنه‌ ها نقشی نداشته بلکه اثرگذاری آکنه بر روی آن‌ ها به‌ صورت تغییر رنگ آن‌ ها و از بین بردنشان است. آلوزین یا Aloesin یکی از مشتقات آلوئه ورا است که با تغییر رنگ آکنه‌ های روی سطح پوست به محو کردن آن‌ ها کمک شایانی می‌ کند.

در حالی‌ که استفاده درست و زیر نظر پزشک به کاهش و تسکین التهابات پوستی کمک می‌کند و باعث از بین رفتن جای زخم می‌ شود، استفاده از ژل آلوئه ورا در روشن‌ تر کردن رنگ پوست مؤثر است (برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است از این ژل چند مرتبه در طول روز استفاده شود.)

آفتاب‌ سوختگی، آسیب پوستی که آلوئه ورا چشم دیدن آن را ندارد!

آلوئه ورا یک درمان طبیعی برای درمان قرمزی و درد ناشی از آفتاب‌ سوختگی به شمار می‌رود. اگرچه در بحث التیام آفتاب‌ سوختگی عمیق با استفاده از آلوئه ورا شبهات بسیاری وجود دارد، اما کاهش و تسکین درد پوستی به هنگام این عارضه اثبات‌ شده است.

اگزما و پسوریازیس:

قدرت فوق‌ العاده آلوئه ورا در بهبود زخم‌ها و توانایی ایجاد تحریکات لازم برای بازسازی سلول‌های پوستی، این گیاه را به یک درمان قطعی و مسلم در برابر اگزما و پسوریازیس بدل ساخته است. در مطالعات اخیر انجام‌ شده توسط متخصصان پوست، اثرگذاری آلوئه ورا در بهبود بیماری پسوریازیس به اثبات رسیده است.

روش ساخت ماسک صورت آلوئه ورا:

دانستن روشی که بتوان یک ماسک خانگی آلوئه ورا را با استفاده از وسایل آشپزخانه منزل خود، ساخت؛ یک سلاح قدرتمند همیشگی را برای داشتن پوستی سالم در برابر آسیب‌های پوستی به شما اعطا می‌کند.

خوب است بدانید شما می‌توانید با قرار دادن یک‌لایه نازک از این ژل آلوئه ورا بر روی پوست خود، یک ماسک ریلکس کننده پوست و یا یک ماسک شبانه بسازید. اما اگر دوست دارید یک ماسک با مجموعه‌ای از خواص درمانی گسترده متشکل از مواد مختلفی با پایه آلوئه ورا درست کنید توصیه می‌کنیم بر اساس دستورالعمل زیر عمل کنید:

ماسک صورت آلوئه ورا

ماسک صورت آلوئه ورا: به همراه قهوه و قند برای درخشان کردن پوست

ماسک متشکل از ترکیبات نام برده شده، می‌تواند کلیه سلول‌ های مرده را از سطح پوست شما جمع‌ آوری کرده و باعث درخشان شدن پوست صورت شما گردد. به این منظور 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوری قهوه و همچنین شکر خام در یک ‌کاسه ریخته و سپس به‌ خوبی با یکدیگر مخلوط‌ کنید. سپس آنچه به‌ دست‌ آمده را بر روی پوست خود به بمالید، 10 الی 15 دقیقه فرصت جذب به آن را بدهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

لازم به ذکر است که حضور لایه‌بردارهای طبیعی همچون قهوه و شکر در ترکیبات این ماسک به لایه‌ برداری از پوست شما کمک می‌ کند اما توانایی نفوذ به پوست شما را ندارد. بنابراین اگر به دنبال فرمولاسیون ماسکی هستید که به شما در کاهش آکنه‌ ها و یا جوش‌ های سرسفید و سرسیاه کمک کند، نیازمند یک فرمولاسیون قوی هستید که توانایی نفوذ به منفذهای عمیق پوست شما را داشته باشد و به پاک‌سازی آن‌ ها بپردازد، ماسک زیر یک نمونه‌ از این فرمولاسیون قدرتمند است:

ماسک صورت آلوئه ورا: به همراه عسل و زردچوبه برای مبارزه با آکنه

ماسک فوق، می‌تواند یک درمان خانگی مؤثر برای تسکین و کاهش التهابات و آکنه به شمار رود. عسل موجود در این ماسک، خاصیت ضدالتهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی به آن بخشیده است. زردچوبه نیز به واسطه کورکومین موجود در خود، به‌ صورت چشمگیری در کاهش التهابات پوستی نقش دارد. برای ساخت این ماسک خانگی 1 قاشق غذاخوری عسل و پودر زردچوبه ترکیب کنید، تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. ترکیب حاصل را بر روی پوست صورت خود بمالید پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه آن را به‌ وسیله آب گرم بشویید. استفاده مداوم از این ماسک پس از مدتی به‌ صورت محسوسی در کاهش و تسکین التهابات پوستی، قرمزی‌ ها و آکنه‌ ها اثرگذار است.

اما اگر به دنبال یک ماسک خانگی مناسب برای تقویت ساختار پوست خود هستید، ماسک زیر یک فرمولاسیون بسیار کارآمد را به شما معرفی می‌کند. ماسک صورت آلوئه ورا، خاک رس، کاکائو و ماتا (نوعی چای سبز) ترکیبی فوق‌ العاده برای تقویت ساختار پوست شما می‌باشد که می‌ توانید از آن استفاده کنید.

ماسک صورت آلوئه ورا: به همراه خاک رس، کاکائو و ماتا برای تقویت پوست

این ماسک از قدرت نفوذ بالایی به منافذ عمیق پوست است. خاک رس موجود در این ماسک، چربی پوست شما را به‌ آرامی جذب کرده و به پوست برای بهبود ضایعات کمک می‌ کند. ماتا (نوعی چای سبز) از خاصیت آنتی‌ اکسیدانی برخوردار بوده و می‌تواند در کاهش و تسکین التهابات پوستی مؤثر واقع گردد.

برای درست کردن این ماسک کافی است که 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا، خاک رس، کاکائو و ماتا و آب را فراهم کنید. ابتدا خاک رس را با مقداری آب مخلوط‌ کنید تا ترکیب خمیری شکلی به شما دهد. سپس ژل آلوئه ورا، ماتا و کاکائو را به آن اضافه کنید. ماسک به‌ دست‌ آمده را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

البته برای داشتن ماسکی که از خواص گوناگون این گیاه بهره گرفته باشد، دستورات دیگری نیز وجود دارد. اما اگر بنا بر هر علتی نظیر بوی آلوئه ورا، حساسیت نسبت به آن و … نمی‌توانید از آن استفاده کنید؛ جایگزین‌هایی را می‌توان برای آن معرفی کرد. ترکیبات زیر دارای خواص مشابهی همچون آلوئه ورا هستند که به معرفی آن‌ها و اثراتشان پرداخته‌ ایم.

– روغن نارگیل:

یک روغن ارگانیک است که می‌تواند برای مرطوب کردن لایه‌های مختلف پوست مورد استفاده قرار گیرد. این روغن همچنین دارای خاصیت‌های دیگری نظیر ضدالتهاب و قارچ می‌ باشد. توصیه می کنیم مقاله روغن نارگیل: پاک کننده پوست را بخوانید.

– سولفادیازین نقره:

یک محصول ضد باکتریایی موضعی است که بدون نسخه از داروخانه قابل خریداری است. این دارو اغلب برای درمان سوختگی‌ های پوستی تجویز شده و مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

– هیدروکورتیزون:

یک محصول شیمیایی است که همچون سولفادیازین نقره به‌ راحتی و بی‌ نیاز به نسخه قابل خریداری از داروخانه است. این دارو، عمدتاً برای تسکین و کاهش تحریکات و قرمزی‌ های پوست، خارش، تورم و سایر آسیب‌ های مشابه مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

گرچه تمامی موارد ذکر شده می‌ توانند در موارد و آسیب‌ های مختلف، مورد استفاده قرار گیرند؛ اما یک ماسک با پایه آلوئه ورا می‌تواند در مقابل طیف وسیعی از نگرانی‌ های شما نظیر آکنه، اگزما، جای زخم، پسوریازیس و آفتاب‌ سوختگی به‌ خوبی قد علم کرده و پایانی را برای آن‌ ها رقم بزند. همان‌ طور که گفتیم می‌توان این گیاه را به همراه ترکیبات دیگری همچون خاک رس، کاکائو، قهوه، شکر و … نیز مخلوط کرد تا محصول به‌ دست‌ آمده، اثرگذاری وسیع‌ تری را داشته باشد. البته ژل آلوئه ورا به‌ خودی‌ خود و به‌ تنهایی می تواند به‌ عنوان یک ماسک درمانی بسیار مفید مورد استفاده قرار گیرد.

آلوئه ورا در اکثریت مردم دنیا هیچ حساسیتی را ایجاد نمی‌ کند. از این ‌رو با استفاده از آن، هیچ تهدیدی متوجه شما نمی‌ باشد. اما اگر پس از استفاده از عصاره آلوئه ورا، متوجه خارش یا هرگونه علامت دیگری که مشکوک به حساسیت است، احساس کردید بدون تلف کردن وقت به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

زندگی سراسر از دغدغه و استرس‌ های امروزی شاید فرصت کافی برای ساخت ماسک‌ های خانگی را به شما ندهد. اگر بنا بر هر علتی، نمی‌توانید یک ماسک خانگی با پایه آلوئه ورا درست کنید و از طرفی خواص درمانی آلوئه ورا شما را مشتاق کرده تا پوستی سالم، شفاف و زیبا داشته باشید، جای نگرانی نیست. شما می‌ توانید ماسک‌ های خانگی که از ترکیب مواد مختلف با آلوئه ورا، به‌ دست‌ آمده را از فروشگاه‌ های معتبر خریداری کرده و از خواص بسیار آن‌ ها بهره‌ مند شوید.

یکی از این محصولات، لوسیون هیدرا فرشور از برند فرانسوی گینو است که یک لوسیون بسیار مناسب برای انواع مختلف پوست است که آلوئه ورا یک ترکیب پایه برای آن به شمار می‌ رود. این لوسیون یک پاک‌کننده بسیار مناسب برای پوست است که در آن از خواص بسیار آلوئه ورا نیز بهره گرفته شده است. این لوسیون به نسبت فرمولاسیون قدرتمند و اثرگذاری فوق‌ العاده از قیمت مناسبی برخوردار است که به‌راحتی از سایت شمال مال قابل خریداری است.

ماسک های صورت آلوئه ورا

ژل مرطوب‌کننده ‌ای سی گلیکولیک سسدرما از دیگر محصولات مراقبتی پوست است که آلوئه ورا در فرمولاسیون آن دیده می‌شود که یک ژل مخصوص جوان‌ سازی پوست است. این ژل هم، علیرغم اینکه یک محصول فوق‌العاده قدرتمند در کاهش علائم پیری پوست نظیر چین‌ و چروک است، از قیمت قابل‌ قبول و منطقی برخوردار است.

ماسک های صورت آلوئه ورا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا