کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست های خشک

دغدغه بسیاری از ما، خشکی پوست و انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب برای درمان آن است. خشکی پوست خصوصاً در فصل های سرد سال می تواند مشکل بزرگی باشد. گاهی ترک خوردن و زخم شدن پوست خصوصاً در دست ها می تواند دردناک و آزاردهنده باشد؛ اما خیلی وقت ها، بسیاری از ما با آنکه پوستی معمولی داریم، مدام به دنبال مرطوب کننده های قوی می گردیم که برای دست و صورت خود استفاده کنیم. شناخت پوست خشک و انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب برای آن، یک چالش جدی است که همه خانم ها و حتی آقایان باید با آن روبرو می شوند.

 

کرم مرطوب کننده

آیا پوست من خشک است؟

باید بدانید هنگامی که پوست کم آبی دارید، در ظاهر پوستی را می بینید که فاقد رطوبت است و احتمالا به دلیل وجود گرما خشک شده و درخشش خود را از دست داده است. تکه های خشن و پوسته پوسته شده روی پوست حاکی از این است که پوست شما کم آب است. هنگامی که پوست، پوسته پوسته می شود، خطوط و چین و چروک های آن برجسته تر به نظر می رسند. به تعریفی که از پوست کم آب بدست آورده اید این را اضافه کنید که هنگامی که پوست شما خشک است، احساس خارش دارید و وقتی که آن را لمس می کنید، سفتی، خشکی، چروک و زبر بودن را می توانید حس کنید. اگر پوست شما خشک باشد، تعدادی از علائم بالا یا همه ی آن ها را در پوست خود می بینید.

 

کرم مرطوب کننده

 

این در حالی است که ممکن است بعد از لمس پوست خود متوجه شوید که پوست شما از حالت معمول چرب تر است، ولی انعطاف ناپذیر به نظر برسد؛ این موضوع به این دلیل است که بسیاری از محرک های موجود در زیر پوست، بعد از دریافت علائمی از خشکی پوست، باعث تولید روغن اضافی روی سطح آن می شوند و ممکن است شما را به اشتباه  بیاندازند، که پوست خشکی ندارید. پس باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

چگونه پوستی مرطوب و زیبا داشته باشیم؟

بسیار مهم است که بر این نکته واقف باشید که پوست شما خشک است یا کم آب (دهیدراته)؟ پوست خشک معمولاً به پوستی اشاره دارد که خشکی موضعی غیر معمول را تجربه می کند که این خشکی ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی یا شروع یک درمان جدید و یا مصرف برخی از قرص ها باشد. از طرف دیگر کم آبی پوست معمولاً کم آبی بدن را نشان می دهد. در این حالت پوست شما در وضعیت حساسی قرار دارد و باید برای برطرف کردن این مشکل سریع تر اقدام کنید تا با انجام دادن چند راهکار ساده، این کم آبی برطرف شود؛ در غیر این صورت باید در آینده هزینه و انرژی بیشتری صرف از بین بردن خشکی پوستتان کنید.

 با آنکه استفاده ی مداوم از کرم مرطوب کننده، یکی از متداول ترین و بهترین راه ها برای برطرف کردن خشکی پوست است، رعایت کردن برخی نکات در این مسیر می توانند تاثیر کرم های مرطوب کننده را دوچندان کنند. با ما همراه باشید تا این روش ها را بررسی کنیم.

 

کرم مرطوب کننده

از شیمایی ها دوری کنید!

زمانی که پوست شما کم آب است، زمان مناسبی برای استفاده از اسکراب های لایه بردار قوی یا پاک کننده هایی که رطوبت را از بین می برند، نیست. محصولاتی با PH ملایم بهترین دوست برای پوست شما هستند و می توانند رطوبت را به پوستتان برگردانند. اگر سری به فروشگاه اینترنتی شمال مال بزنید، می توانید طیف گسترده ای از شوینده ها و کرم های مناسب پوستتان را پیدا کنید. برای مثال کرم مرطوب کننده روز کیو وی یکی از انتخاب های خوب برای افرادی است که پوست های خشک و خیلی خشک دارند. این کرم مخصوص روز است که به همراه ضدآفتاب و مرطوب کننده قوی، علاوه بر محافظت از پوست شما، آن را مرطوب نیز نگه می دارد.

از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم های مرطوب کننده می توانند پوستی صاف و یکدست به شما هدیه بدهند. این کرم ها داخل ترک های پوست که نیاز به مواد مغذی دارند را پر کرده و کم آبی پوست را از بین می برند. بهترین آبرسان های موجود، آبرسان های حاوی اسید هیالورونیک و پپتیدها هستند که به ماندگاری رطوبت پوست کمک می کنند. پس حتما هنگام خرید کرم مرطوب کننده، به ترکیبات آن نیز دقت کنید. علاوه بر این، حتما از آبرسان های مناسب در شب و روز استفاده کنید تا در هیچ ساعتی از شبانه روز پوستتان کم آب نشود. اگر پوستتان در حال حاضر کم آب است. بدانید که با مراقبت های طولانی مدت، پوستتان دوباره شفافیت و زیبایی خود را بدست می آورد.

 

کرم مرطوب کننده

آنتی اکسیدان ها محافظ پوست شما هستند.

برای مراقب از پوست بدنتان نیاز به آنتی اکسیدان ها دارید. تا زمانی که آن ها در بدنتان هستند، وظیفه دارند پوستی شاداب برای شما به ارمغان بیاورند. برای مثال کرم هیدرالیان لژر اس وی آر این قابلیت را دارد که تا 24 ساعت آب رسانی عمقی به پوستتان داشته باشد و آنتی اکسیدان های لازم را به آن برساند. همچنین قابلیت ترمیم کنندگی و محافظت کنندگی نیز دارد. این محصول را همین حالا می توانید از فروشگاه اینترنتی شمال مال خریداری کنید.

کرم های ضدآفتاب را فراموش نکنید.

بدون استفاده دقیق و همیشگی از ضد آفتاب، اثرات مخرب پرتوهای اشعه ماوراء بنفش، باعث خنثی شدن عمل ترمیم پپتیدها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مورد استفاده در مراقبت از پوست شما می شود. بنابراین روزانه حتی در زمستان نیز از کرم ضدآفتاب مناسب با پوستتان استفاده کنید. بهتر است این کرم ها حاوی مرطوب کننده نیز باشند.

درمان های خانگی برای برطرف کردن کم آبی پوست

علاوه بر استفاده از کرم های آبرسان، درمان های ملایم خانگی و تغذیه سالم نیز می توانند تاثیرات معجزه آسایی بر روی پوست شما داشته باشند. شما باید یک رژیم دقیق مراقبت از پوست را متناسب با نیازهای خودتان در نظر داشته باشید. پزشکان تغذیه و زیبایی در این زمینه می توانند همراهان خوبی برای شما باشند. همواره به خاطر داشته باشید که برای داشتن پوستی زیبا و یکدست، باید تغییراتی را در شیوه زندگی خود اعمال کنید و به این تغییرات پایبند بمانید.

آب بنوشید!

مصرف روزانه حدود 8 لیوان آب برای تامین آب مورد نیاز بافت های بدن ضروری است. مصرف میوه و سبزیجات نیز می تواند تا حدی آب بدن را تامین کند. برای آن که به نوشیدن آب عادت کنید، بهتر است یک بطری پر از آب همواره در کنار خود و داخل کیفتان به همراه داشته باشید.

 

کرم مرطوب کننده

 

کافئین ها دشمن پوست شما هستند!

نوشیدن بی رویه چای و قهوه می تواند تاثیرات مخربی بر روی پوست شما داشته باشد. کافئین موجود در این نوشیدنی ها باعث تیرگی و ایجاد خستگی در پوست شما می شود، بنابراین مصرف آن ها را تا حد امکان کاهش دهید.

کرم مرطوب کننده

آب سرد، پوستی شفاف برایتان به ارمغان می آورد.

هیچ گاه پوست خود را با آب داغ و آب گرم نشویید. شستشوی صورت با آب گرم باعث می شود، پوستتان آب خود را از دست بدهد. به جای آن صورتتان را با آب سرد و یا آب ولرم بشویید. حتی می توانید از یخ نیز بر روی پوست دست یا صورت خود استفاده کنید تا علاوه بر مرطوب شدن، شفافیت پوست خود را نیز تضمین کنید.

به ابزارهای خشن نه بگویید.

از برس ها و یا ابزار های شوینده و یا براق کننده پوست که خشن و زبر هستند، استفاده نکنید. این ابزارها اصولاً برای از بین بردن سلول های مرده پوست معروف شده اند؛ ولی در عین حال می توانند، قرمزی، خشکی و خشن بودن پوستتان را تشدید کنند.

روال مراقبت از پوست خود را مرور کنید.

اگر اخیراً چندین نوع محصول زیبایی مختلف قدرتمند حاوی رتینول، اسیدها و یا ویتامین C را به مصارف روتین خود اضافه کرده اید، آن ها می توانند دلیل کم آبی پوستتان باشند. سعی کنید تعداد دفعات استفاده از آن ها را کاهش دهید تا ببینید آیا این کار به شما کمک می کند تا پوستتان به حالت عادی برگردد یا خیر. همچنین مطمئن شوید که از آنها مطابق دستورالعمل های داده شده، استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا