راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

راهنما خرید لباس برای کودکان و نوزادان

شما به عنوان پدر یا مادر می دانید که روند انتخاب لباس مناسب فصل کودک چقدر سخت است. مطمئناً دوست دارید که فرزندان خود را در شیک ترین لباس ها ببینید که باعث تمایز آن ها از کودکان دیگر می شوند. بنابراین می توان حدس زد که احتمالاً چند فروشگاه یا پاساژ مورد علاقه دارید که در زمان خرید به آن ها سر می زنید. اما می دانید که لباس ها خصوصاً لباس بچه گانه تنها برای زیبایی ظاهری طراحی نمی شود؛ بلکه یک محافظ قدرتمند در برابر شرایط مختلف آب و هوایی می باشند. نوزادان و کودکان کم سن و سال که نسبت به تغییرات آب و هوایی بسیار حساس هستند، نیاز به لباس هایی دارند که با لطافت آن ها را در بر گرفته و از آن ها در برابر هوای سرد یا بیش از حد گرم بیرون محافظت کند.

دلیل آن این است که کودکان در مواجهه با سرما به سادگی دچار تب یا سرماخوردگی می شوند و اگر در معرض هوای بسیار گرم قرار بگیرند گرما زده شده یا دچار مشکلات تنفسی می شوند. بنابراین به عنوان پدر یا مادر شما باید برای هر فصل لباس بچه گانه متفاوتی برای کودک خود خریداری کنید. لباس مناسب فصل کودک می تواند علاوه بر ظاهر منحصر به فرد، مانع از بیمار شدن بچه نیز شود. اما آیا همه چیز به این سادگی است؟

در این مطلب لباس های کودک مناسب هر فصل را معرفی می کنیم تا بدانید در هر زمان از سال چه چیزی را به فرزندتان بپوشانید و از کم یا زیاد پوشاندن آن ها خودداری کنید.

راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

لباس مناسب فصل بهار برای کودک

در بسیاری از نقاط کشور ما بهار یک فصل گرم است اما با این حال در اولین ماه بهار هنوز آثاری از حضور زمستان مانند وزش باد وجود دارد. بنابراین لباس مناسب فصل بهار برای کودک شما باید از سر تا پا گرم باشد. در این فصل بهتر است سراغ ژاکت های بافتنی، کلاه گرم، جوراب بافتنی و همچنین کاپشن باشید. این نوع پوشش کاملاً مناسب برای نیمه اول فصل بهار بسیاری از نقاط کشورمان است و از بدن کودک در برابر سرمازدگی محافظت می کند.

برای آنکه کودک شما بتواند به طور کامل از زیبایی های فصل بهار در فضای آزاد لذت ببرد، بهتر است با توجه به شرایط آب و هوایی پوشش آن ها را لایه به لایه در نظر بگیرید. به عنوان مثال حتماً یک کاپشن کلاه دار برای روزهایی که رگبارهای بهاری شکل می گیرد، به همراه داشته باشید. در نیمه دوم فصل بهار زمان آن فرا می رسد که از لایه های لباس بچه کم کنید. از آنجایی که به زودی تابستان فرا می رسد، بهتر است در اواخر بهار لباس کودک شما صرفاً یک لایه باشد. به عنوان مثال سرهمی های کتان برای نوزادان و خردسالان نوپا و تک پوش و پولوشرت برای کودکان در این زمان بسیار مناسب است.

راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

بهار همچنین فصلی است که گرده گل ها بیش از هر زمانی در هوا وجود دارد و با جریان باد به همه جا حرکت می کند. پوست حساس کودکان به سرعت در معرض این گرده ها قرار گرفته و ممکن است باعث ایجاد خارش یا حساسیت شود. به همین دلیل حتی اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید و فصل بهار در شهر شما پیش قراول تابستان است، باز هم لباس های کودکان را در این فصل از نوع آستین بلند انتخاب کنید. اما برای آن که هوا زیر لباس جریان داشته باشد و بدن کودک عرق سوز نشود، سراغ جنس های نخی و پنبه ای بروید. انتخاب رنگ های روشن نیز در خنک نگهداشتن بدن بچه بسیار تاثیر گذار است.

 

لباس مناسب فصل تابستان برای بچه

تابستان یکی از دشوارترین فصل هایی است که کودک شما باید آن را پشت سر بگذارد و با آسیب های آن مقابله کند. بنابراین لازم است لباس مناسب فصل تابستان را برای کودک خود با دقت انتخاب کنید. مناسب ترین لباس های این فصل آن هایی هستند که نازکند و هوا به راحتی از بین تار و پود آن ها عبور می کند. لباس های نخی و پنبه ای یا جنس های مشابه مانند پوپلین و لینن که در آن ها الیاف طبیعی و نخ به کار رفته است، از جمله بهترین انتخاب هایی هستند که باید به دنبال آن ها باشید.

راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

نکته ای که حتماً برای خرید لباس تابستانی کودکان باید مد نظر داشته باشید این است که کودک باید استقلال عمل و راحتی خود را حفظ کند. پوشاندن بیش از حد لباس به کودک، گرچه او را در برابر تابش فرابنفش نور آفتاب محافظت می کند، اما می تواند باعث عرق سوز شدن بدن بشود. لباس های باز و کوتاه نیز می توانند باعث ایجاد آفتاب سوختگی یا بدتر از آن، گرمازدگی شوند.

بهترین راه برای خرید لباس تابستانی کودکان این است که نگاهی به لباس های شخصی خود داشته باشید. دقت کنید که کدام لباس ها و کدام جنس ها برای شما در این فصل راحت تر هستند؟ مطمئناً همان ها می توانند بالقوه برای کودکانتان نیز مناسب باشند. به طور کلی لباس مناسب فصل تابستان کودکتان را به دو دسته تقسیم کنید: لباس های بیرونی و لباس های راحتی منزل. لباس های بیرونی در عین حال که خنک هستند، تمام بدن کودک را می پوشانند. لباس های راحتی منزل نیز می توانند گشاد و راحت باشند و ایرادی ندارد که پاها یا دستان کودک پوشانده نشود.

راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

برای تکمیل استایل تابستانی کودک دلبندتان بهتر است کلاه های سبک آفتاب گیر را هم مد نظر داشته باشید تا نور خورشید بر روی پوست حساس صورت او نتابد.

بیشتر بخوانید: انواع لباس بچه گانه: راهنمایی برای پدرها و مادرها!

 

لباس مناسب فصل پاییز برای کودک

فصل پاییز شباهت زیادی با فصل بهار دارد. با این تفاوت که در نیمه اول پاییز، هوا گرم است و در نیمه دوم میل به سردی دارد. با بررسی جزئی آب و هوای اکثر شهرهای ایران می توان گفت که همان لباس های بهاری را می توانید در فصل پاییز برای کودکتان نیز استفاده کنید. تک پوش های آستین بلند و شلوارهای کتانی برای نیمه اول پاییز بسیار مناسب هستند. در دسترس داشتن چتر و کاپشن نیز در این مقطع زمانی بسیار ضروری است. هر چه نیمه های آبان را پشت سر می گذاریم، امکان بارش باران های پراکنده و پایین آمدن دما نیز بیشتر است. بنابراین لایه های بیشتری را باید به لباس کودکان، به خصوص نوزادان و کودکان نوپا اضافه کرد. مثلاً می توانید از ژاکت، سویشرت و کاپشن برای گرم نگه داشتن بدن کودک استفاده کنید. کلاه های گرم از جنس بافتنی یا پشمی هم برای اواخر پاییز ضروری هستند.

راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

در فصل پاییز برای گرم نگه داشتن کودک در داخل منزل از لباس های راحتی حوله ای استفاده کنید. این لباس ها بهتر است که نرم باشند و احساس خارش یا حساسیت پوستی در آن ها ایجاد نکنند. کودکان نوپا اگر لباس های پاییزی خود را راحت و دوست داشتنی بدانند، در فصل سخت بعدی یعنی زمستان، استقبال بهتری از لباس های گرم و سنگین زمستانی از خود نشان می دهند.

 

لباس بچه مناسب فصل زمستان

زمستان نیز مانند تابستان برای کودکان فصل سختی است و باید لباس مناسب فصل برای او تهیه کنید. لباس های مناسب زمستان در واقع باید کاملاً گرم، پوشاننده و نرم باشند. این ویژگی ها به لباس کودک محدود نمی شوند و باید همه چیز از تختخواب تا کفش را نیز گرم و راحت انتخاب کنید.

راهنمای خرید لباس کودک مناسب فصل

هنگام بیرون رفتن از منزل، حتماً از پتوها، کاپشن ها و لباس های نرم استفاده کنید تا کودک درون آن ها بخزد و فضای دنج و راحتی داشته باشد. خصوصاً اگر با برف و بوران مواجه شدید، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بدون فشار آوردن به کودک، از او محافظت کنید. هرچند که لباس های پشمی بسیار گرم هستند؛ اما ممکن است حساسیت و خارش روی پوست برخی از کودکان ایجاد کنند. اگر کودک شما نیز لباس های پشمی را دوست ندارد، به سراغ لباس های حوله ای بروید.

نکته دیگری که حتماً باید به آن توجه کنید این است که کودکان بخش زیادی از گرمای بدنشان را از طریق سر از دست می دهند. بنابراین برای حفظ دمای بدن، لازم است سر آن ها را به خوبی با کلاه های مناسب بپوشانید. استفاده از دستکش ها، جوراب ها و به طور کلی لباس های نرم و گرم در فصل زمستان برای محافظت از دست و پای کوچک کودکان کاملاً لازم و ضروری است.

لباس فصل کودک

یک نسخه برای همه؟

مسلماً این مطلب بنا نیست که نسخه ای عمومی برای همه پدران و مادران باشد. البته رعایت نکات این متن در زمان خرید و انتخاب لباس مناسب فصل کودک بسیار مهم است. اما موارد دیگری نیز در انتخاب فصلی لباس ها دخیل هستند که شما به عنوان والدین باید با تیزبینی آن ها را از نظر بگذرانید. یکی از این موارد شرایط آب و هوایی شهر محل زندگی شما در فصل های سال است. بنابراین در عین حال که تمام نکات این مقاله را در ذهن دارید، به میزان رطوبت و درجه حرارت هوای شهر خود در طول فصل های مختلف توجه ویژه ای داشته باشید. نکته مهم دیگر، شناخت کودک است. برخی کودکان به طور ذاتی گرمایی یا سرمایی هستند. برخی از آن ها از گرما فراری بوده و برخی دیگر نیز با کمترین سرما تب می کنند. در نظر داشتن این نکات، می تواند بهترین راهنما برای انتخاب لباس مناسب کودک شما در هر فصل و هر زمانی باشد.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی لباس کودک: یک راهنمای کامل برای تازه کارها!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا