10 نکته برای داشتن موهایی زیبا

آیا شما روش های مراقبت از مویتان را به خوبی می دانید، اما احساس می کنید که باز هم موهایتان به قدر کافی زیبا نیست؟ اگر تا حدودی روش های مراقبت از مو آشنا هستید، پس شما در مسیر درستی قرار دارید، اما استفاده از محصولات خوب و با کیفیت به تنهایی کافی نیست. برای داشتن موهایی زیبا باید عادت های غلطی را که ناخواسته ممکن است داشته باشید، کنار بگذارید. در این مقاله ما به شما یاد می دهیم چطور می توان با رعایت یکسری نکات ساده به صورت روزمره، موهایی زیبا و سالم داشت.

1- صبح و عصر تا جایی که می توانید موهای خود را شانه کنید!

اولین گام حیاتی: موهای خود را شانه کنید. صبح ها، یک شانه خوب گره های موجود در موهای شما را به آرامی باز می کند. عصرها هم با شانه کردن، به رفع همه ناخالصی ها و گرد و غبار انباشته شده بر روی موها کمک کنید. شانه زدن باعث تحریک پوست سر می شود، سبوم را در کل پوست پخش می کند و موهای ریخته شده و تارهای دارای موخره را جدا می کند تا فضای کافی برای رشد موهای جدید باقی بماند!

هر روز موها را شانه کنید

نکته: اگر در موهای شما گره وجود داشت، به ملایمت آن را شانه کنید و از کشیدن بیش از حد، زمانی که دندانه های برس، درون گره مو قرار دارد، بپرهیزید. می توانید از یک برس مخصوص (گره باز کن) استفاده کرده یا از کرم یا سرم ضد گره کمک بگیرید. مانند کرم ضد وزی مو فیتو دفریزان با خواص ضد وز یا کرم موی PHYTO7، اولین کرم روز برای موهای خشک، که تاکنون تولید شده و بافت سبک و غیر روغنی آن باعث می شود که هیدراتاسیون یا همان آبرسانی به قلب فیبرهای مو رسیده و آنها را تقویت، نرم و صاف کند.

2- برس مناسب را انتخاب کنید!

برس های مو در شکل ها و قیمت های مختلفی عرضه می شوند. آیا تاکنون فکر کرده اید که بالاخره یک برس خوب بخرید؟ برای انتخاب یک برس ایده آل، باید نوع موی خود را در نظر بگیرید. استفاده از یک برس با کیفیت برای جلوگیری از شکستن و صدمه زدن به موها ضروری است. برس هایی که کل دندانه یا سر دندانه آنها از جنس نایلون ساخته شده برای موهای نازک و صاف ایده آل هستند. آنها به مو آسیب نمی زنند و اثری نرم و ابریشمی بر روی مو ایجاد می کنند. برخی از آنها نیز دارای قسمتی به عنوان ماساژور هستند که از آن برای تحریک پوست سر جهت بهبود گردش خون مویرگی استفاده می شود.

انواع برس مو

برای موهای فرفری و مجعد باید به دنبال برس یا شانه هایی با فاصله بیشتر بین دندانه ها بگردید، تا تارهای مو نشکنند.

برس یرای مو فر

اگر موهای شما ضخیم است، هیچ چیز بهتر از شانه های مستطیل شکل نایلونی نیست. آنها به راحتی گره ها را باز می کنند و برای گره های طولانی مناسب هستند.

برس برای مو ضخیم

3- مراقب پوست سر خود باشید!

ماساژ پوست سر یک کار مهم و اساسی برای داشتن پوست سر و موهای سالم است که باعث تحریک گردش خون مویرگی و اکسیژن رسانی می شود. برای این کار ابتدا موهای خود را شانه کنید، سپس نوک انگشتان هر دو دست خود را روی پوست سر قرار دهید و به مدت 30 ثانیه شروع به انجام حرکات دایره ای کنید. پوست سر را به سمت بالا و رو به عقب حرکت دهید.

ماساژ دادن پوست سر

4- هرگز با موهای خیس نخوابید!

بازگشت به اصول اولیه. یک سوال: آیا هیچ وقت با یک تیشرت مرطوب می خوابید؟ البته که نه. همین رفتار را با موهایتان داشته باشید. رطوبت یک استخر ایده آل برای باکتری های مضر است. اجازه ندهید که آنها روی سر شما شنا کنند. در غیر این صورت، باکتری ها قادرند به راحتی پوست سر شما را کاملاً آلوده کنند.

خوابیدن با موی خیس

5- خیلی موهای خود را نشویید!

یک روز بعد از اینکه موهای خود را با شامپو شستید، احساس می کنید موهای شما چرب شده است. این یک دلیل ساده دارد: شما در حال حرکت روی یک دور باطل هستید. هرچه بیشتر موهای خود را بشویید، پوست سر تولید سبوم را افزایش می دهد تا ریشه ها را رطوبت رسانی کند. قانون طلایی این است که شامپوها را کنار بگذارید: سبوم به سرعت خود را تنظیم می کند و شما می توانید هر 2 یا 3 روز یکبار از شامپو های خود استفاده کنید. از طرف دیگر، برخی از افراد دارای پوست سر خشک هستند که جرات شستن موهای خود را ندارند. این هم راه حل نیست: پوست سر باید با مراقبت مناسب از مو، مرطوب شود.

توصیه کارشناسان: از محلول تقویت کننده مو فیتوپولین (PHYTOPOLLEINE) استفاده کنید تا به تعادل در تولید سبوم کمک کنید!

6- مو را بعد از شامپو یا استفاده از ماسک به خوبی بشویید!

بسیاری از ما خیلی سریع حمام می کنیم و خیلی از اوقات، بعد از شامپو وقت لازم را برای شستشوی خوب موها صرف نمی کنیم. غالباً بعد از یک آبکشی سریع، احساس می کنیم موها ابریشمی شده و تحت تأثیر این احساس قرار می گیریم که اگر آن را رها کنیم، موها همچنان هیدراته باقی می مانند. باید بگویم این یک اشتباه بزرگ است.

شستشوی خوب موها برای از بین بردن اثر محصول پس از استفاده از هرگونه شامپو یا ماسک امری بسیار اساسی است. اگر مو به درستی شسته شود، اثربخشی آنها حتی تقویت خواهد شد! اما اگر باقیمانده مواد روی ریشه و ساقه باقی بماند، وزن آن را افزایش داده و موجب چرب شدن پوست سر می شوند. پس برای داشتن موهایی زیبا و سالم به این نکته دقت کنید.

بیشتر بخوانید: انواع شامپو چه تفاوتی با هم دارند؟

7- بیشتر به آرایشگاه بروید!

حتی زیباترین موها در انتهای خود دارای شکاف هستند که به برش احتیاج دارد. برای سالم تر شدن و حفظ سلامت کل طول تار مو، لازم است موها حداقل هر 3 ماه یکبار کوتاه شوند. حتماً می پرسید چه تاثیری دارد؟ در جواب باید بگویم که موها شفاف تر خواهند شد، زیرا شکاف موجود در انتهای مو موجب خستگی و کدر شدن آن می شود. علاوه بر این، کوتاه کردن مو حجم و ضخامت بیشتری به مو می بخشد!

کوتاه کردن موها

8- از لوازم جانبی ایمن استفاده کنید!

برای خداحافظی با همه کلیپس ها و گیره هایی که هر وقت خواستید آنها را ببندید یا آنها را از موهای خود جدا کنید، باعث می شوند دادتان هوا برود، آماده شوید. آنها نه تنها دردناک هستند بلکه موهای شما را با فشار به بیرون می کشند. اکسسوری هایی که موهای شما را بیش از حد می کشند، به ریزش مو منجر خواهند شد. برای داشتن موهایی زیبا و سالم، لطفاً لوازم جانبی نرم برای مو و پوست سر خود انتخاب کنید مثل کش مو، گیره های انعطاف پذیر، نوارهای مخملی یا کلیپس های جدید.

اکسسوری های با کیفیت مو

9- مراقب آنچه می خورید باشید!

موهای شما بازتاب رژیم غذایی شما هستند. اگر به خوبی و با تمام مواد مغذی، ویتامین ها و امگا های مورد نیاز تغذیه شوند، موهایی زیبا و درخشنده خواهید داشت. اما اگر رژیم غذایی شما شامل همبرگر، پیتزا و سایر فست فودها باشد، نتایج چندان رضایت بخش نخواهد بود. هرچند باید بدانید که نتایج یک رژیم غذایی خوب بعد از 2 تا 3 ماه، یعنی مدت زمان رسیدن مواد مغذی به موهای شما، قابل مشاهده خواهد بود! بنابراین صبور باشید.

غذای خوب موی خوب

10- بیش از حد از محصولات مو استفاده نکنید!

یک روتین کامل مراقبت از مو معمولاً شامل استفاده از محلول ها پیش از شستشوی مو، شامپو، ماسک و مراقبت های بعدی است. دقت در استفاده از مقدار کمی از محصولات مراقبت از مو برای داشتن موهای زیبا و درخشان امری مهم است. در صورت داشتن موهای کوتاه یا متوسط یک مقدار بسیار کم (به اندازه یک فندق) از هر محصول کافی است! اگر موهای بلندی دارید به اندازه نصف فندق اضافه کنید. به یاد داشته باشید، این پوست سر است که باید عمیقاً تمیز شود! مثل هر چیز دیگری در زندگی، این کیفیت است که اهمیت دارد!

کارشناسان توصیه می کنند: اندازه ای مناسب از محصول را در کف دست خود ریخته، سپس دستان خود را به هم بمالید تا در کف هر دو دست پخش شود. در ادامه آن را به خوبی روی پوست سر و سپس روی ساقه ها رو به پایین با هر دو دست بمالید. خواهید دید که چگونه خیلی سریع پخش می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا