راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

از آن جایی که تنوع لباس خانم ها بسیار بیشتر از آقایان است، انتخاب لباس برای خانم ها همواره یک معضل بزرگ بوده است. این موضوع برای خانواده ای که صاحب یک یا چند کودک دختر است بسیار بزرگتر و مهم تر می شود. تنوع لباس بچه گانه دخترانه بسیار بیشتر از لباس های پسرانه است. از طرف دیگر دخترها از همان کودکی به ست شدن لباس ها و رنگ آن ها اهمیت بسیاری داده و حاضر به پوشیدن هر لباسی نمی شوند. به همین دلیل پدرها و مادرهای دختردار همواره با یک علامت سوال بزرگ رو به رو هستند. اینکه چه لباسی برای دختر ما مناسب ترین لباس است؟

برخلاف لباس های پسرانه که تنها به پیراهن، شلوار، جلیقه و نهایتاً تیشرت تقسیم می شود، لباس های دخترانه دارای انواع زیادی است که خریداران را سردرگم می کند. این موضوع به خصوص برای خانواده هایی که دارای تنها یک فرزند دختر بوده یا مدت هاست که انتظار یک دختر را می کشند بسیار جدی تر است. چرا که پدر و مادرها علاقه دارند که همه انواع لباس بچه دخترانه را روی فرزند خود امتحان کنند. در ادامه این مقاله نکاتی در مورد خرید لباس بچه گانه دخترانه بیان می کنیم که می تواند شما را از میان این دنیای پر نقش و نگار به مسیری درست هدایت کند.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

نکته اول: انتخاب لباس بچه گانه دخترانه متناسب با سن

اگر به یک مغازه لباس فروشی مراجعه کنید احتمالا متوجه خواهید شد که بیش از نیمی از قفسه های لباس کودک مربوط به لباس بچه گانه دخترانه است که با دلبری به شما چشمک می زنند. اینکه شما به سمت کدام یک از قفسه ها بروید بستگی به سن دختر شما و سلیقه او دارد. اگر دختر شما هنوز یک نوزاد است که توانایی قدم زدن ندارد یا به تازگی راه افتاده است، دسته متفاوتی از لباس بچه گانه دخترانه برای او مناسب است. در مورد دختران بزرگتر قضیه به همین ترتیب است. پس متناسب با سن دختر محبوبتان می توانید هر یک از موارد زیر را در نظر بگیرید.

لباس بچه گانه دخترانه برای نوزادان

نوزادان نیاز به لباس های راحتی با پارچه هایی نرم و لطیف دارند که بدن آن ها را آزار نداده و در هنگام چهار دست و پا رفتن، نشستن یا ایستادن مزاحم آن ها نشود. برای نوزادان کوچک لباس عروس­های پرچین و دامن های پیلی دار تنها در عکس ها قشنگ هستند. برای نوزادان فقط راحتی یک لباس دارای اهمیت است. به علاوه اینکه لباس بچه گانه دخترانه ای که برای نوزاد خود انتخاب می کنید باید به سادگی تعویض شده و قابل شست و شو باشد. بر همین اساس توصیه ما به شما خرید لباس نوزادی با پارچه های نرم و سبک، دکمه دار و جمع و جور است. به این ترتیب به جای یک دختر گریان در لباس زیبا یک دختر زیبا در لباس های معمولی خواهید داشت.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

لباس بچه گانه دخترانه برای دختران 1 تا 2 سال

با توجه به حس کنجکاوی که در دخترانی در این سن و سال وجود دارد بهتر است از لباس های اسپرت و بلوز و شلوار برایشان استفاده کنید. بچه ای که در این سن و سال قرار دارد، تازه به راه افتاده و قصد دارد که به هر جایی سرک بکشد، حوصله جمع کردن دامن های پف و آستین های کلوش را ندارد. لباس بچه گانه دخترانه در این سن یک تیشرت دخترانه آستین کوتاه یا بلند (متناسب با فصل) با یک شلوار یا شلوارک ساده است. به این ترتیب هم شیک پوشی دخترتان را حفظ کرده اید و هم از آسیب دیدن او در زمین خوردن های متعدد جلوگیری کرده اید. از طرف دیگر هزینه زیادی هم بابت لباس هایی که خیلی زود پاره می شوند پرداخت نمی کنید.

لباس بچه گانه دخترانه برای دختران 3 تا 4 سال

دختران در این سن به طور کامل تفاوت لباس های مختلف را می فهمند. آن ها به تفاوت لباس های خود و هم سن و سالانشان به شدت توجه می کنند. به همین دلیل است که دختران زیادی را در این سن و سال دیده اید که با اشک های خشکیده بر صورت، با چشمانی پیروزمند، پلاستیک به دست از مغازه لباس بچه گانه خارج می شود.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

توصیه ما به شما این است که ضمن توجه به بودجه خود به سلیقه دخترتان نیز توجه کنید. از دختر خود بخواهید که تیشرت دخترانه یا شومیز بچه گانه ای که دوست دارد را به شما نشان دهد و در صورتی که می توانید، آن را برای او خریداری کنید. به این ترتیب شما یک دختر همیشه خوشحال خواهید داشت که همیشه از لباس های خود راضی است. البته هر زمان که احساس کردید دخترتان نیاز به راحتی بیشتری دارد بهتر است به یک تیشرت بچه گانه دخترانه و شلوار ساده اکتفا کرده و راحتی بیشتری را در اختیار او قرار دهید.

بیشتر بخوانید: انواع لباس بچه گانه: راهنمایی برای پدرها و مادرها!

 

نکته دوم: انواع لباس بچه گانه دخترانه چیست؟

برای دختران از هر تکه پارچه ای می توانید یک لباس دخترانه، تیشرت یا شومیز بچگانه بدوزید. به همین دلیل است که تنوع لباس دختران زیاد بوده و باعث احساس سرگیجه شما در فروشگاه ها خواهد شد. در ادامه به معرفی کاربردی ترین انواع لباس بچه گانه دخترانه می پردازیم.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

تیشرت دخترانه

برای فصل تابستان تیشرت دخترانه یک لباس بسیار مناسب است. آستین های کوتاه تیشرت باعث می شود که دختر دلبند شما هنگام بازی با وسایل مزاحمتی نداشته و به راحتی دستان خود را تکان دهد. هرچند ممکن است در هنگام زمین خوردن نبود آستین باعث تشدید آسیب به دخترتان شود. تیشرت های دخترانه لباسی با تنوع طرح و رنگ فوق العاده هستند که برای فصل تابستان و بهار بسیار مناسب می باشند. اگر در فصل تابستان دخترتان شروع به راه یا چهار دست و پا رفتن می کند، بهتر است خرید تیشرت بچه گانه دخترانه را در اولویت قرار دهید.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

شومیز بچگانه دخترانه

شومیز لباسی است که بیشتر برای بزرگسالان دوخته شده است اما خرید یک شومیز بچه گانه با رنگ مناسب می تواند احساس خانم بودن را در دختر شما دو چندان کند. اگر قصد ست کردن لباس خود و دخترتان را دارید و سایر انواع لباس دخترانه شما را راضی نمی کند، شومیز بچه گانه گزینه ای بسیار مناسب است. با ست کردن شومیز خود و دخترتان در مهمانی ها خواهید درخشید. به علاوه دختر شما نیز در این لباس احساس ناراحتی نکرده و به راحتی می تواند به بازی خود بپردازد.

لباس های پف دار و پیلی دار

برای بسیاری از خانواده های دختر دار این دسته از لباس ها بسیار هزینه بردار و البته دلبر است. تصور دخترتان در یک لباس بچه گانه با پف های فراوان در حالی که موهای خود را روی شانه ها ریخته و با کفش های کوچک خود مشغول دویدن است قند در دل هر پدر و مادری آب می کند. این دسته از لباس ها عمدتاً لباس های مهمانی های رسمی و عروسی ها بوده و بچه ها مدت زیادی نمی توانند آن ها را تحمل کنند.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

لباس اسپرت دخترانه

 بلوز و شلوار یا بلوز و دامن یک لباس بچه گانه دخترانه بسیار مناسب است که علاوه بر این که شیک پوشی را به دختر شما هدیه می دهد، راحتی را نیز برای او به ارمغان می آورد. بلوز و شلوارهای جین، کتان و پارچه ای و بلوز و دامن های کوتاه می تواند دختر شما را به ستاره ای درخشان در یک مجلس بدل سازد.

سرهمی ها

برای نوزادان استفاده از سرهمی ها گزینه بسیار مناسبی است. این موضوع به خصوص در مهمانی هایی که در محیط های باز برگزار می شوند، دارای اهمیت است. سرهمی ها بغل کردن نوزاد را آسان کرده و از سرمازدگی پهلوها و سینه او جلوگیری می کند. برای دختران بزرگتر سرهمی یک لباس مهمانی مناسب است که می تواند احساس رقابت او با سایر هم سن و سالانش را برطرف کند. لباس دخترانه به صورت سرهمی با یک پارچه زیبا چندان گران تمام نبوده و دیگر نیازی به یک تیشرت دخترانه یا شلوار جداگانه برای ست کردن ندارد.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

 

نکته سوم: کدام پارچه ها برای لباس مناسب هستند؟

به طور کلی لباس های بچه گانه باید پارچه هایی نرم و مقاوم داشته باشند. لباس های بچه گانه دخترانه برای نوزادان معمولاً از پارچه های تریکو، پنبه ای یا تترون نرم دوخته می شوند. باید توجه کنید که پوست نوزاد شما به این پارچه ها حساس نبوده و دچار خارش یا سوزش نشود. در این صورت باید بلافاصله لباس را از تن دخترتان درآورده و بدن او را با آب خنک شست و شو دهید. سپس یک لباس نخی خنک و گشاد به تن او بکنید تا اثرات حساسیت از بین برود.

معمولاً از همه پارچه هایی که در لباس های بزرگسالان استفاده می شود می توان برای لباس دخترانه نیز استفاده کرد. فقط باید توجه کنید که پارچه خیلی خشک نباشد که باعث آزار دخترتان در هنگام بازی کردن شود. به علاوه بهتر است از پارچه های سنگینی که پوشیدن لباسشان بدن انسان را خسته می کند برای لباس دخترانه استفاده نکنید.

 

نکته چهارم: چه روش هایی برای ست کردن لباس دخترانه وجود دارد؟

ست کردن لباس یک امر تخصصی است و باید از متخصصان این حوزه برای ست کردن علمی لباس بچه گانه دخترانه کمک بگیرید. البته از آن جایی که قرار نیست دختر شما به عنوان مدل در مهمانی ها ظاهر شود، می توانید تا حد معمول لباس ها را ست کنید. یکی از مهم ترین اصول در ست کردن لباس دخترانه رنگ آن هاست. برای دختر بچه ها از لباس هایی در رنج رنگی مختلف استفاده کنید. تنوع رنگ لباس دخترانه چیزی است که در بزرگسالی نیز به کمک شما می آید. از همه رنگ های سرد و گرم برای در تیشرت دخترانه یا شومیز بچه گانه دخترتان استفاده کرده و از روحیه شاد او لذت ببرید.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

بهتر است از رنگ های تیره کمتر در لباس های دخترانتان استفاده کنید. وقتی بزرگ شوند به اندازه کافی رنگ تیره خواهند پوشید. بنابراین ست کردن یک شومیز بچه گانه سورمه ای با دامن مشکی را فراموش کنید. این کاری است که مادربزرگ شما انجام می دهد. اگر علاقه به استفاده از رنگ های تیره دارید حتما یک رنگ روشن را چاشنی کار کنید. رنگ های مکمل مثل قرمز و مشکی، زرد و مشکی و آبی و سفید میتواند دختر شما را شیک پوش و زیبا کند.

برای نوزادان بهتر است لباس های رنگ روشن استفاده کنید تا در صورت کثیفی بلافاصله متوجه شوید. به علاوه انرژی رنگ های روشن برای نوزادان بسیار مفید بوده و آن ها را سرحال تر و خوشحال تر می کند. برای دختران بزرگتر بهتر است از لباس بچه گانه دخترانه متناسب با سلیقه آنها استفاده کنید. ست کردن رنگ دامن با پاپیون تل، کش مو و کفش می تواند ظاهر دختر شما را شیک تر از پیش کند. علاوه بر آن استفاده از لباس هایی که متناسب با جنسیت کودک نیست مثل پیراهن و شلوار پسرانه می تواند تاثیر بدی در روحیه دختر شما گذاشته و در بزرگسالی به او آسیب برساند.

ترکیب لباس نیز دارای اهمیت زیادی است. شما نمی توانید یک تیشرت دخترانه اسپرت را با یک دامن پف پفی ست کنید. بهتر است یا یک تیپ تمام اسپرت برای دخترتان انتخاب کنید یا تیپی خانمانه. مطمئن باشید که دختر شما متوجه عدم تناسب لباس های خود خواهد شد. اگر خود او متوجه نشود دوستانش این نکته را به او گوشزد می کنند. پس کاری نکنید که فرزندتان پیش دوستانش احساس خجالت کند.

 

نکات تکمیلی هنگام خرید:

– هیچ وقت لباس های پسرانه را جایگزین لباس دخترانه نکنید. با پوشاندن لباس های پسرانه دخترتان را از جنسیت خود دچار نارضایتی کرده و به روح او آسیب وارد می کنید. توصیه می کنیم که تا از خرید لباس هایی که در دخترانه یا پسرانه بودنش شک دارید نیز اجتناب کنید.

– از همه رنگ ها برای لباس بچه گانه دخترانه استفاده کنید. دختر شما فقط به رنگ صورتی علاقه ندارد. بدون شک یک کمد لباس با رنگ های متنوع بیشتر از یک کمد صورتی با لباس های صورتی او را بر سر ذوق می آورد. به علاوه تنوع لباسی، ست کردن لباس ها را نیز برای شما راحت تر می کند. می توانید گاهی لباس های آبی و سبز هم تن دخترتان کنید و ببینید که او چقدر از داشتن یک لباس غیر صورتی خوشحال است.

– انتخاب لباس بچه گانه دخترانه را به دخترتان بسپارید. سلیقه دخترتان را در انتخاب لباس جدی بگیرید. همچنین نوزادان دختر در لباس هایی که دوست دارند خوشحال تر بوده و هنگام پوشاندن لباس راحت تر می نشینند. این در حالی است که پوشاندن لباس هایی که باب طبعشان نیست با اشک و فریاد بسیاری همراه شده و نهایتا شما را مجبور به تعویض لباس می کند.

راهنمای انتخاب لباس بچه گانه دخترانه

– از لباس های هم سطح با دوستان و آشنایان استفاده کنید. اگر دخترتان را به مهد کودک می فرستید حتما لباس دخترانه متناسب با سایر بچه ها را انتخاب کنید. لباسی خیلی مجلل یا خیلی ساده تن دخترتان نکنید. تفاوت لباس بچه گانه دخترانه روی آن ها به شدت تاثیرگذار بوده و باعث انزوای آن ها در یک محیط جمعی می شود. در مهمانی های خانوادگی نیز از پوشاندن لباس های گران قیمت و یا لباس های کثیف و بی رنگ و رو به دختر خود خودداری کنید.

– در شست و شوی لباس بچه گانه دخترانه دقت کنید. بهتر است لباس های دخترتان را جدا از لباس های  بزرگسالان و با پودر شست و شوی مخصوص لباس کودک بشویید. استفاده از پودرهای ماشین لباسشویی می تواند برای پوست دختر شما دردسرهای بسیاری ایجاد کند. توصیه می کنیم که حتی الامکان لباس های دخترتان را به خصوص در سنین زیر 2 سال با دست بشویید تا همه زوایای آن را تمیز کرده و از ایجاد حساسیت پودرهای ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

– برای کودکان زیر دو سال از خرید لباس بچه گانه با دکمه و زیپ های در دسترس خودداری کنید. هر لحظه امکان دارد که یکی از دکمه های لباس کنده شده و در گلوی کودک شما گیر کند. لباس دخترانه مناسب این سن لباسی است که یک یا دو دکمه از پشت بخورد یا زیپ مخفی در پشت لباس داشته باشد تا کودک به آن دسترسی نداشته باشد. همچنین می توانید از لباس دخترانه با یقه بازتر استفاده کنید و خود را برای همیشه از شر دکمه ها و زیپ ها راحت کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مرسی از مقالتون، راهنمایی های مفیدی بود. شما فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا