خواص آنتی اکسیدانی ویتامین سی

مزایای ویتامین سی در مراقبت از پوست:

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین سی محلول در آب یا اسید اسکوربیک نقش مهمی در سلامت پوست دارد. از جمله خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C داشتن اثرات محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش ناشی از رادیکال­های آزاد خورشید می ­باشد، چرا که در برابر اثرات مخرب رادیکال­ های آزاد مانند جارو عمل کرده و به نوسازی سلول­های تخریب شده می ­پردازند.

ویتامین سی

در تعریف رادیکال ­های آزاد باید گفت که آنها مولکول ­هایی با پوسته ناقص بوده و در تمام محیط اطرافمان حتی درون بدن ما یافت می ­شوند. این رادیکال‌ ها حاصل شکست پیوند مولکولی هستند. مانند مولکول اکسیژن که به دلیل مشکلاتی مانند استرس در بدن ما تخریب شده و دیگر مولکول ­ها یا بافت های بدن را تخریب و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می ­کند. آنتی اکسیدان ­ها یکی از راه­ های مبارزه با این مشکل شناخته می ­شوند.

برای بسیاری از ما که اغلب درگیر زندگی و کارهای روزمره مان می ­شویم توجه به سلامت پوستمان امری ثانویه و کم اهمیت می ­شود؛ اما باید متوجه این مهم باشیم که بسیاری از محرک­ های محیطی در اطرافمان مانند آلودگی، دود سیگار، اشعه و حتی مواد سمی منشعب شده از رادیکال ­های آزاد می ­توانند سلامت پوست را که با زیبایی و حتی اعتماد به نفسمان در ارتباطند در معرض خطر قرار دهند.

یکی از بهترین راه ­ها در حفظ سلامتی از جمله سلامتی پوست، تغذیه مناسب است. اغلب مردم با شنیدن ویتامین سی، پرتقال را بهترین منبع آن می ­دانند، در حالیکه منابع غنی ­تری از این ویتامین نیز در دسترس ­اند؛ از جمله در خانواده کلم­ ها که کلم بروکلی، کلم چینی و کلم بروکسل و یا از خانواده میوه ­ها کیوی، آناناس و انبه منابع عمده این ویتامین هستند.

ویتامین سی

مزایای آنتی اکسیدانی ویتامین C:

اثرات و نتایج مفید و قابل توجهی که آنتی ­اکسیدان ویتامین سی دارد، به ویژه با افزایش آلودگی ­های زیست محیطی و اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش بسیار حائز اهمیت بوده و روند مراقبت و حفظ سلامت پوست را بهبود می بخشد که همین عامل یکی از دلایل توجه روزافزون مردم دنیا به استفاده بیشتر از سرم ­ها و کرم های حاوی ویتامین C است. به همین دلیل شاهد رشد بازار هر چه بیشتر این محصولات بهداشتی در سال­ های اخیر و در تمام کشورها و فرهنگ ­ های مختلف هستیم.

اصلی ­ترین تفاوت بین سرم و کرم ویتامین C تمرکز بیشتر سرم ­ها که حاوی مقادیر زیادی از مواد و عناصر مفید هستند، بر لطافت پوست از طریق عبور از منافذ سطحی پوست است. در حالی که کرم ­ها به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بیشتر پوست ما کمک می ­کنند.

ویتامین سی

سرم­ ها را می ­توان یکی از محصولات اساسی و کلیدی برای شفاف سازی، یکدستی و از همه مهم تر ضد پیری و ضد چروک دانست که بی ­شک این ویژگی ­ها مد نظر بسیاری از ما برای داشتن پوستی سالم و زیبا در میان دوستان و اطرافیانمان است.

پوستی را تصور کنید که بدون هیچ گونه محافظی آن هم به صورت مداوم در معرض تابش خورشید و به تبع آن اشعه ماوراء بنفش باشد. ساده ­ترین و اولین چالش برای این پوست ابتلا به بیماری ­های مزمن و خطرناک پوستی است. بنابراین همانطور که در ابتدای مقاله خواندیم محصولات حاوی ویتامین C از بهترین و مطمئن­ ترین منابع برای حفظ و حراست از سلامت پوست ما در برابر مضرات رادیکال­ های آزاد و حتی مقدار بالای اشعه­  های خطرناک خورشید می ­باشند.

محصولات حاوی ویتامین C:

قطعاً اولین سوال ایجاد شده در ذهن تمام کسانی که خریدار و مخاطب این قبیل محصولات به ویژه برای اولین بار هستند این است که، آیا می ­توان به این کرم یا سرم کوچک اطمینان کرد و سلامت پوست خود را در معرض ریسک قرار داد؟ جواب این سوال ساده است. در حال حاضر، با توجه به اثرات منفی رو به افزایش اشعه ­های تابش خورشید، همه ما باید و البته مجبوریم پس از تغذیه مناسب، از کرم و یا هر محصول دیگر برای حفظ سلامت اولیه پوست خود و کاهش مضرات ناشی از این اشعه ­های خطرناک استفاده کنیم. به خصوص که وجود ویتامین ­ها چه در کرم ­ها، چه در مواد غذایی نه تنها مضر نبوده بلکه از دیدگاه علم پزشکی بسیار مفید و غیر قابل انکار است.

در صورت داشتن پوستی حساس، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که دارای اسید اسکوربیک 10 تا 20 درصدی هستند. لازم به ذکر است که اسید اسکوربیک ­ها دارای ترکیبات آلی با خواص آنتی اکسیدانی بوده و جزء نیازها و الزامات غذایی برای انسانها شناخته می ­شوند. بنابراین انتخاب درست و عاقلانه محصولات می ­تواند دغدغه ذهنی ما را در این امر که همانا حفظ سلامتی بلند مدت و کوتاه مدتمان است به میزان زیادی کاهش دهد.

یکی از این محصولات مناسب و با کیفیت کرم ویتامین C استادرم است که با وجود غلظت بالایی از مشتقات ویتامین C در آن قادر است به ساخت کلاژن و استحکام پوست، کاهش چروک و لک صورت، افزایش شفافیت، سفتی پوست، بازسازی پوست و همینطور مقاومت آن در برابر آسیب رادیکال ­های آزاد کمک به سزایی ­کند. کرم ویتامین سی استادرم را می ­توانید در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی شمال مال با تخفیف ویژه سفارش دهید.

سرم ­های حاوی ویتامین سی نیز می ­توانند نقش قابل توجهی در حفظ و حراست از پوست ما داشته باشند. تنها کافیست با دو یا سه قطره از آنها تمام پوست را پوشش داده و پس از مدت زمانی کوتاه از استفاده مداوم آنها اثرات مثبتشان را لمس کرد.

یکی از بهترین سرم­ های حاوی ویتامین C شناخته شده در حال حاضر سرم ویتامین C الارو ساخت کشور فرانسه و مناسب برای پوست ­های نرمال تا خشک بوده که به دلیل وجود این ویتامین در ترکیباتش روشن کنندگی، شفافیت پوست و کاهش چین و لک پس از استفاده از آن مشهود است. همچنین از خواص منحصر به فرد این سرم وجود روی (Zinc) در آن بوده که به جذب سریع تر و بیشتر ویتامین C کمک می ­کند. با مصرف روزانه این سرم می­توان روند پیری پوست را به میزان چشمگیری کاهش داد.

ویتامین سی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا