11 راه ساده برای افزایش رشد مو

شاید داشتن موهای بلند برای بعضی از خانم ها امری عادی باشد، اما برای خیلی از افراد، داشتن موهای بلند به راحتی به دست نمی آید و نیازمند تغیرات مختلف در عادات روزانه ما است. این تغییرات می توانند شامل تعویض برس مو، تغییر در میزان استفاده از سشوار، اضافه کردن ویتامین به رژیم غذایی روزانه و یا خوابیدن بر روی یک بالش با روکشی از پارچه ابریشمی باشند. برای اینکه رشد موهایتان بیشتر شده و موهایی بلندتر داشته باشید، مقاله 11 راه ساده برای افزایش رشد انواع مو را را از دست ندهید.

1. در برابر هوس بلوند کردن موهایتان مقاومت کنید.

اگرچه ممکن است بلوند کردن موهای تیره بسیار شیک به نظر بیاید، اما با این کار به شدت به موهایتان آسیب می زنید. دکلره کردن موها سبب آسیب به کوتیکول های مو می شود و موهای آسیب دیده تمایل بیشتری به شکستن و شکاف برداشتن دارند. هرچقدر کمتر موهایتان را رنگ یا دکلره کنید، رشد مو هایتان بهتر خواهد بود.

2. روغن طبیعی موهایتان را بر روی پوست سر پخش کنید.

هرچند که رفتن به رختخواب بدون شانه کردن موها خیلی اوقات وسوسه کننده است، اما برس کشیدن به موها برای سلامت آن ها بسیار مفید است. اگر به کمک یک برس نرم موهایتان را شانه کنید، روغن موجود بر روی پوست سر به طور یکسان بر روی موها توزیع می شود و کمک می کند موها به طور طبیعی مرطوب بمانند. انجام مستمر این کار کمک می کند که گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کند و در نتیجه پوست سر سالم تر مانده و رشد مو افزایش یابد.

11 راه ساده برای افزایش رشد مو

3. به طور مرتب نوک موهایتان را کوتاه کنید!

اگر می خواهید موهایی بلند و سالم داشته باشید، به طور مرتب باید نوک موهایتان را کوتاه کنید. این کار شما را از شر شکاف هایی که در انتهای موها ایجاد شده و سبب شکستن موها می شوند خلاص می کند. از بین بردن شکاف های انتهای مو شاید به رشد سریع تر مو کمک نکند اما باعث می شود موها اندازه واقعی خود را نشان دهند. علاوه بر این موهایتان براق تر، پر حجم تر و لطیف تر خواهند بود.

4. غذاهای مفید مصرف کنید.

داشتن موهایی سالم و بلند، تنها به کیفیت محصولات مراقبت از مو مورد استفاده بستگی ندارد، بلکه به غذاهایی که مصرف می کنید نیز وابسته است. برای تحریک رشد مو، شما نیاز دارید که از داخل آن را تغذیه کنید. سعی کنید که پروتئین دریافتی بدنتان را با خوردن مواد غذایی نظیر ماهی، حبوبات و آجیل افزایش دهید.

اگر شما گوشت نمی خورید، باید به گونه ای دیگر مصرف پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. یکی از متخصصین مو می گوید که: خانم هایی که پروتئین کافی دریافت نمی کنند، اغلب ریزش موی بیشتری را تجربه می کنند. علاوه بر مصرف پروتئین، مصرف ویتامین های A، C و E و عناصر معدنی مانند زینک و آهن و نیز اسیدهای چرب امگا-3، برای داشتن موهایی سالم تر و تحریک رشد سریع تر مو مفید هستند.

5. هر روز موهایتان را نشویید.

شستن هر روزه مو با شامپو سبب می شود که روغن های طبیعی پوست سر بر روی آن باقی نمانده و از بین بروند. دو تا سه بار استفاده از شامپو در طول هفته، اجازه می دهد که روغن تولید شده توسط غدد چربی پوست به درون مو نفوذ کند. این امر اجازه می دهد که مو به طور طبیعی مرطوب بماند و منجر به افزایش رشد طبیعی مو گردد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای داشتن موهایی زیبا

11 راه ساده برای افزایش رشد مو

6. از حالت دهنده های حرارتی مو دوری کنید.

اگر می خواهید رشد موهایتان بیشتر شده و موهایی سالم داشته باشید، از مدل دادن های مکرر به آن خودداری کنید. در مواقعی که استفاده از حالت دهنده های حرارتی برای شما ضروری است، دستگاه را بر روی دماهای کمتر تنظیم کرده و حتما از محصولات محافظت کننده حرارتی مو استفاده کنید. در غیر اینصورت شانس آسیب دیدن موها و وز شدن آن ها را افزایش می دهید.

7. هر روز صبح ویتامین مصرف کنید.

اگر رژیم غذایی روزانه شما، مواد مغذی کافی به بدنتان نرساند، استفاده از مکمل ها بهترین راه حل ممکن است. شما می توانید از داروخانه ها مولتی ویتامین هایی که برای رشد مو مناسب هستند را تهیه کنید. این نوع مولتی ویتامین ها شامل انواع ویتامین ها مانند بیوتین و ویتامین های C و B هستند که سلامت کلی و رشد مو را تقویت می کنند. با استفاده از این ویتامین ها، شما در نهایت پوست سالم تری نیز خواهد داشت.

8. موهایتان را با سرد آبکشی کنید.

حمام آب داغ نه تنها برای پوستتان مفید نیست، بلکه به موها نیز آسیب می زند. هنگامی که می خواهید موهایتان را آبکشی کنید، دمای آب را کاهش دهید. شستن موها با آب سرد کمک می کند که کوتیکول ها مو بسته بمانند و رطوبت طبیعی خود را به مدت طولانی تری حفظ کنند. موهای مرطوب معمولاً طراوت بیشتری داشته و به طور کلی سالم تر از موهای خشک هستند و کلید رشد سریع مو، سالم بودن آن است.

11 راه ساده برای افزایش رشد مو

9. موهای مرطوب را آرام تر شانه کنید.

مو هنگامی که خیس است بیشتر مستعد شکست می باشد، اما اگر مجبور هستید که موهای خیستان را شانه کنید، بهتر است از برسی استفاده کنید که به راحتی در بین تارهای مو حرکت کرده و به آن ها گیر نکند. استفاده از برس های با فاصله دندانه زیاد بهترین انتخاب برای این کار است. هرچه تعداد موهای شکسته تان کمتر باشد، رشد مو مشخص تر خواهد بود.

10. از رژیم های سم زدایی به دور باشید.

هرچند که بسیاری از افراد تلاش می کنند که شما را برای انجام رژیم های سم زدایی یا پاکسازی کننده بدن قانع کنند، اما هنوز به طور علمی فواید این نوع رژیم ها برای بدن ثابت نشده اند. انجام رژیم های سم زدایی بدن به شدت برای رشد مو مضر است زیرا شما مواد مغذی موردنیاز برای رشد مو را به بدنتان نمی رسانید. حتی با انجام یک هفته از این رژیم، به طور واضح خواهید دید که رشد موهایتان کم شده است.

11. روی یک بالش با روکش پارچه ابریشمی بخوابید.

استفاده از روکش های ابریشمی در مقایسه با پارچه های معمولی کمک می کند که موهایتان کمتر شکسته و از گره خوردن آن جلوگیری می کند. هرچه موهایتان کمتر بشکند، مو رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: انواع شامپو چه تفاوتی با هم دارند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا