10 دلیل مهم و ضروری برای استفاده از محصولات ضد آفتاب

تابستان

با آمدن تابستان همه کسانی که به سلامت خود اهمیت می دهند به نزدیکترین داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه می کنند تا یک ضد آفتاب تهیه کنند. با این حال، استفاده از محصولات ضد آفتاب هرگز نباید تنها به تابستان محدود شود. تابستان یا زمستان، پاییز یا بهار فرقی ندارند. محافظت از پوست در برابر اشعه های زیانبار خورشید بسیار ضروری است. که محصولات ضد آفتاب این کار را برای شما انجام می دهند.

چرا باید از محصولات ضد آفتاب استفاده کرد؟

اجازه دهید تا با هم 10 دلیل مهم در مورد ضرورت استفاده از ضد آفتاب در تمام طول سال را بررسی کنیم:

1. حفاظت در برابر اشعه خطرناک UV:

نفوذ اشعه های آفتاب به پوست

از بین رفتن مداوم لایه ازن ما را در معرض خطر بیشتری از اشعه های مضر خورشید قرار داده است. با اینکه بدن برای تولید ویتامین D بطور روزانه به خورشید نیاز دارد اما این به این معنا نیست که شما باید سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید! استفاده از کرم های ضد آفتاب، موجب جلوگیری از نفوذ این اشعه های مضر به پوست و ایجاد اختلالات پوستی می شود.

2. جلوگیری از پیری زودرس پوست:

همه ما دوست داریم که پوستی جوان، شفاف و سالم داشته باشیم. این یک دلیل متقاعد کننده برای شروع استفاده از محصولات ضد آفتاب است. ضد آفتاب مانند یک سپر از شما در برابر ایجاد نشانه های پیری پوست مانند چروک و خطوط ریز حفاظت می کند. مطالعات نشان می دهد که افراد زیر 55 سالی که از محصولات ضد آفتاب استفاده می کنند، احتمال ابتلا به علائم پیری پوست در آنها بیش از 24 درصد کمتر از کسانی است که از هیچ ضد آفتابی استفاده نمی کنند.

3. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست:

اکثر مردم از کرم های ضد آفتاب به منظور زیبایی استفاده می کنند که این یک مزیت است. اما نکته مهمتر این است که در واقع کرم های ضد آفتاب در طی روزها و ماه ها از شما در برابر خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم محافظت می کنند. این بدترین نوع سرطان پوست است که می تواند زندگی زنان، به ویژه آنهایی که در سن 20 سالگی هستند را تهدید کند.

4. کاهش لک های صورت:

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از بروز لک های آزاردهنده و ایجاد رگ های قرمز خونی بر روی صورت جلوگیری شود. همچنین استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد آکنه و سایر آسیب های ناشی از اشعه های خورشید ضروری است.

5. جلوگیری از آفتاب سوختگی:

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی پوست شما را تضعیف نموده و باعث ایجاد کبودی می شود. پوست شما ممکن است دچار پوسته ریزی مکرر، تورم، قرمزی، کهیر و خارش باشد که این از اثرات اشعه های UVB است. ایجاد تاول در اثر آفتاب سوختگی می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را به سرعت افزایش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله Annals of Epidemiology در آگوست 2008 نشان داد که تکرار آفتاب سوختگی، شما را در معرض خطر بیشتری از سرطان کشنده ملانوم قرار می دهد. بنابراین از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا ایمن بمانید.

6. جلوگیری از برنزه شدن:

ضد آفتاب با spf 30

تا حدی می توان گفت رنگ برنزه خوب است. با این حال، آنچه که لازم است شما نسبت به آن آگاه باشید این است که حمام آفتاب برای برنزه کردن، خطر آسیب پوست ناشی از اشعه خطرناک UVB را افزایش می دهد. توصیه می کنیم یک کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 30 اتخاب کنید تا از برنزه شدن ناشی از اشعه UVB جلوگیری شود. توجه کنید که لازم است هر دو ساعت یکبار کرم ضد آفتاب را مجدداً اعمال کنید. مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید. یا درست بعد از تمرین ورزشی یا فعالیت بدنی، زیرا تعریق می تواند پوشش محافظ را از بین ببرد.

7. بهبود سلامت پوست:

پروتئین های اساسی پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین از طریق کرم های ضد آفتاب محافظت می شوند. این پروتئین ها برای حفظ سلامت و نرمی پوست ضروری هستند. برای اینکه از این مزایا بهره مند شوید لازم است اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب شما دارای اکسید تیتانیوم باشد.

8. یک گزینه آرایشی مناسب:

در حال حاضر اغلب از کرم های ضد آفتاب معمولی استفاده می کنند. اما ضد آفتاب هایی با عملکرد چندگانه وجود دارند که می توانند به طور همزمان نیازهای آرایشی شما را هم برطرف کنند.

9. شنا بدون نیاز به تجدید ضد آفتاب:

این روز ها اکثر کرم های ضد آفتاب ضد آب نیز هستند. این به شما این امکان را می دهد که بدون آفتاب سوختگی از شنا لذت ببرید و پس از شنا نیازی به تجدید ضد آفتاب نداشته باشید.

10. حفاظت بیشتر در مقایسه با یک لباس کاملاً پوشیده:

پوشش کامل

شما نمی توانید با پوشیدن یک لباس آستین بلند و کاملاً پوشیده خود را از خطر تابش خورشید حفظ کنید. آیا می دانید که یک لباس نخی، مخصوصاً وقتی که مرطوب است، میزان حفاظتش از پوست در برابر اشعه های خطرناک خورشید برابر با صفر است؟ پس لازم است که حتماً مقدار کافی و مناسبی از کرم ضد آفتاب را استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا